Watchdog presses for ban on Jehovah's Witnesses magazines | Russian Legal Informatio...

18/11/2011 22:19
Search »

EHed

Rus Eng

Log inan

News = Top stories : Special Coverage : Courts & Litigation : Law & Legislation = Corruption & Bribery =

Multimedia = About us

NEWS

Print this
Watchdog presses for ban on Jehovah's Witnesses magazines
CONTEXT

Regional head of Jehovah's Witnesses
appeal s extremism case sentence

Court finds regional head of Jehovah's
Witnesses guilty of extremism

Court finishes investigating Jehovah's
Witnesses extremism case

Married couple of Jehovah's Witnesses
to stand trial for extremism

Tags: Extremism, Federal Service for Supervision of

Communications, Russia, Moscow
12:41 17/11/2011

MOSCOW, November 17 - RAPSI, Alyona Y egorova. A watchdog contested the commercia
court's judgment quashing the ban on the distribution of the Awake! and Watchtower magazines
published by Jehovah's Witnesses, a court told the Russian Legal Information Agency (RAPSI) on
Thursday.

Jehovah's Witnesses is an international religious organization. It has often been characterized asa
totalitarian pseudo-Christian sect by mainstream religious representatives.

As of August 2009, the organization counted about seven million members.

On April 6, 2010, the Federal Service for Supervision of Communications, Information Technology
and Mass Media cancelled the magazines distribution license issued by the State Committee for the
Pressin 1997. The reason was that Russian courts declared some of their stories extremist.

The Moscow Commercial Court invalidated the watchdog's order because it prohibited the
distribution of all magazines, while only part of their stories were found extremist.

Wechtturm Bibel and Traktat-Gesellschaft, Deutscher Zweig, e.V, which obtained the license, and
the Jehovah's Witnesses management center responsible for the distribution contested the orders.

Jehovah's Witnesses alleged that the orders are unlawful because press publication and distribution
are its core economic activities and its rights have been violated by disputable orders.

The watchdog argued that the organization's business is conducted beyond Russia and is not subject
to Russian law.

Share Recommend One person recommends this. Be the first of your friends.

0 0

Sharethis | E-mail thisarticle | submit news | add to favourites | rssfeed

TOP NEWS

NLMK wins lawsuit against MAXI-Group head Nikolai Maximov in Amsterdam

17:1918/11/2011 An Amsterdam court has held in favor of a Russian iron and steel
corporation to dismiss a businessman's |awsuit.

http://en.infosud.ru/judicial news/20111117/257457028.html

RIA Novosti

i —

Combat gear of Russian
soldiers. Infographic

How does the Internet
work in reality.
| Infographics

The world’s worst airports.
Photos

Informal photos of Dmitry
Medvedev in Hawaii

=
v B8]
G
|
“
What’s behind the North
Korean Iron Curtain?

Ukraine parliament drops
bill that would free
Tymoshenko

POPULAR

Abramovich denies he paid
Berezovsky dirty money

Interpol places Russian ex-
prosecutor on international wanted
list

Former Moscow mayor steadfast
about giving testimony

Lawyer calls Bout's alleged ties
with Gaddafi frame up

TOP MULTIMEDIA

Infographics: The new Anti-
Tobacco Law

Photo: MMA champion
Rasul Mirzaev on trial for
killing a student

Infographics: Bribes and
punishments

2011-11-18

Page 1 sur 2



Watchdog presses for ban on Jehovah's Witnesses magazines | Russian Legal Informatio... Page 2 sur 2

State Duma to impose criminal responsibility for establishing shady firms

14:55 18/11/2011 The State Duma adopted in the second reading a government draft law
proposing to imprison individuals registering firms on third parties to commit crimesin
addition to those establishing fly-by-night companies.

Berezovsky sold shares for reasonable price - Abramovich's aide
. ﬁ :‘ 10:35 18/11/2011 Y evgeni Tenenbaum, who headed Sibneft's financial department,
o 3 5 described at London High Court of Justice, where the $5.5 billion dispute between exiled

L \_f‘mi o o8 oligarch Boris Berezovsky and billionaire Roman Abramovich is being heard, the
ot dztics Russian market's specific character and how Sibneft's val ue was assessed.

Copyright © RAPSI All rights reserved.

Russian Lega Information Agency was registered as an Electronic Periodical with the Russian Federal Surveillance Service for Compliance
with the Legislation in Mass Media and Cultural Heritage Protection Feb. 10, 2009. Certificate of Registration is On Ne ®C77-35294.

VUACTHWK g3 M
4977 1?2;

http://en.infosud.ru/judicial news/20111117/257457028.html 2011-11-18



